søndag 2. november 2014

Valpeshow Malvik




























Halv åtte i morgest ville Filia på do. Før jeg fikk på meg klærne hadde hun tisset på gulvet. Så jeg måtte tørke opp, og før jeg fikk kastet papiret hadde hun gjort fra seg også! For en start på dagen... Soloppgangen var nydelig i hvert fall.

Selv om det var tidligere enn jeg hadde tenkt var det bare å stå opp og begynne på forberedelsene til dagens valpeshow. Filia ble badet, fønet og børstet. Hun ble rikitg så fin.

Det ble ingen resultater å skryte av, men hun fikk fine kritikker, selv om hun egentlig ser ut som en pomeranian, i følge dommeren. Siden vi aldri har målt høyde, kun vekt, så tenkte jeg det hadde vært gøy å måle det og det gjorde vi. 23,5 cm! Standarden for kleinspitz er 26 +/- 3 cm. Så 0,5 cm er innenfor og hun er ikke fullvoksen enda.

Under er det lille vidunderet i farte i ringen som det heter. Som dere ser har hun veldig god kontakt med meg og står fint når hun må, så det er det ingenting å si på, valp er hun også, det er i grunnen imponerende hvor fint hun går. Gøy å få igjen for treningen.

Neste valpeshow blir om fire uker, så vi krysser fingre for at Filia vokser litt ekstra den neste måneden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar